Post també disponible en:
El pla inclou tres àrees de millora -confort, alimentació i entreteniment-, després d’escoltar la veu de xiquets i adolescents ingressats.
S’han introduït ja millores en els menús per als xicotets ingressats.
Manises (18.07.25) El Departament de Salut de Manises ha activat un Pla d’Humanització del Servei de Pediatria, denominat ‘ManiKids’, sota el lema ‘Humanitzar per a sanar’ amb l’objectiu de millorar l’experiència hospitalària de xiquets i adolescents ingressats i dels seus familiars.
El Pla es fonamenta en un qüestionari innovador que arreplega, per primera vegada, la necessitats i expectatives expressades directament per xiquets i adolescents hospitalitzats. En aquest sentit, identifica clarament tres àrees clau: alimentació, confort i entreteniment.
La primera fase s’ha centrat en l’àrea d’alimentació, en la qual destaquen mesures com l’ampliació i adaptació dels menús infantils a les edats i necessitats nutricionals, l’eliminació d’aliments industrials i ensucrats o la major varietat de fruita fresca i peix.
En els pròxims mesos el projecte continuarà desplegant noves iniciatives com la futura ludoteca, un espai per a celebrar activitats per als més xicotets ingressats. D’aquesta manera es reafirma el compromís del departament amb el benestar dels seus pacients més joves i les seues famílies.
‘ManiKids’, atenció pediàtrica basada en valor
El Pla ManiKids s’alinea amb el Pla Estratègic 2025-2027 del Departament, en l’àrea de ‘Atenció basada en el valor’, i representa una aposta clara per una atenció més humana i centrada en les necessitats reals de la infància hospitalitzada.
Segons la doctora Beatriz Gómez, gerent del departament de salut, “cuidar amb sensibilitat als més xicotets i escoltar activament les seues necessitats és clau per a avançar en una atenció pediàtrica de major qualitat. Aconseguir la millor salut és el propòsit compartit per tots els professionals del departament”.
Aquest departament dona cobertura i assistència sanitària, tant ambulatòria com domiciliària a més de 216.000 persones de 14 localitats a través de l’Hospital de Manises, 9 centres de salut, 11 consultoris auxiliars, 2 centres d’especialitats, 1 centre de salut integrat, l’Hospital d’Aguts de Manises i l’Hospital de Crònics de Mislata.

Be the first to comment