L’índex de participació en les eleccions a les Corts és del 43,68% fins a les 14.48 hores, un 0,56% menys que en els comicis de 2019

Post també disponible en: Castellano

L’índex de participació en les eleccions a les Corts és del 43,68% fins a les 14.48 hores, un 0,56% menys que en els comicis de 2019

La consellera de Justícia, Gabriela Bravo, subratlla que les primeres cinc hores de la jornada electoral estan marcades per la “normalitat absoluta”
L’índex de participació en les eleccions a les Corts s’ha situat en el 43,68% fins a les 14.48 hores, xifra que suposa un lleuger descens del 0,56% respecte a la mateixa hora de la cita electoral autonòmica de 2019.

Així ho ha explicat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, que ha comparegut en roda de premsa en el Centre de Difusió de Dades de la Generalitat per a oferir dades del primer avanç de participació electoral en les eleccions autonòmiques.

Bravo ha subratllat que les primera hores de la jornada estan marcades per “la normalitat més absoluta” i ha agraït la “bona faena” que estan realitzant les més de 5.000 persones que la Generalitat ha desplegat perquè les primeres eleccions valencianes amb el seu calendari propi “siguen un èxit”.

“Les primeres cinc hores d’aquesta jornada electoral estan anant amb tota normalitat per als 3,7 milions d’electores i electors convocats a les urnes per a elegir als 99 diputades i diputats que conformaran la pròxima legislatura de Les Corts”, ha indicat.

A les 9.45 hores, les 6.169 taules havien comunicat en el Centre de Recepció d’Informació que estaven constituïdes i funcionant sense cap problema. Dels 2.221 col·legis electorals, només hi ha hagut incidències menors en alguns col·legis de València, en els quals s’ha demorat la constitució de les taules per retards o incompareixença dels seus membres. 

En alguns centres de votació de Sueca s’ha paralitzat el procés quan s’ha detectat que algunes paperetes estaven defectuoses. A Alacant, una ciutadana francesa ha votat per error en l’urna autonòmica i, a Castelló, la Junta Electoral ha ordenat la retirada d’unes pintades que han aparegut en sis col·legis electorals.

A les 14.48 hores, la participació en la circumscripció d’Alacant se situa en el 41,89% del cens, la qual cosa suposa un descens del 1,33% respecte a 2019, quan aquest percentatge va ser del 43,22%.

En la circumscripció de Castelló. ha votat el 43,76% del cens, la qual cosa representa una disminució del 1,50% respecte als comicis del 2019, quan el percentatge va ser del 45,26% a aquestes hores.

Finalment, a la província de València la participació al migdia era del 44,83%, un 0,5% més que l’any 2015, quan a hores d’ara de la jornada se situava en el 44,68%.

Participació en les capitals

A la ciutat d’Alacant la participació se situava a les 14.48 hores en el 39,57%, és a dir, un 3,59% més que el registrat en 2019, quan es va situar en el 43,16%.

A la ciutat de Castelló de la Plana, per part seua, l’índex de participació se situava en el 41,66%, la qual cosa suposa un descens del 4,64% respecte a 2019, quan a aqueixes hores va votar el 46,30% del cens.

A la ciutat de València, la participació se situava en el 44,31%, un descens del 0,52% amb respecte 2015, quan a aquestes hores havia votat el 44,83% del cens.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*