Màxim nivell de preemergència enfront del risc d’incendis forestals davant l’arribada d’una massa d’aire càlid que provocarà un important ascens de les temperatures

Post també disponible en: Castellano

Estarà en vigor entre el 10 i el 15 d’agost i suposa l’establiment d’una sèrie de mesures de protecció extraordinàries en els terrenys forestals, especialment als Parcs Naturals

A aquesta situació meteorològica extraordinària se suma la falta de precipitacions en els últims mesos, el gran nombre de desplaçaments amb destinació i eixida de la Comunitat Valenciana i la celebració d’espectacles i festivitats en nombroses localitats

La Generalitat declara el nivell de Preemergència 3 del Pla Especial enfront del Risc d’Incendis Forestals de la Comunitat Valenciana (PEIF) en tot el territori de la Comunitat Valenciana, des del dijous 10 d’agost, fins al dimarts 15 d’agost de 2023, tots dos inclusivament.

Les conselleres de Justícia i Interior i Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Elisa Nuñez i Salomé Pradas, respectivament, han mantingut una trobada de coordinació per a valorar les mesures que s’aplicaran atenent aquest nou episodi de temperatures extremes en la Comunitat Valenciana.

Tots dos departaments han emés una resolució conjunta per a l’establiment d’una sèrie de prohibicions i restriccions en els terrenys forestals, especialment als Parcs Naturals.

Aquesta declaració de Preemergència coordinada s’estableix davant la previsió de l’arribada d’una massa d’aire càlid que provocarà un important ascens de les temperatures màximes i mínimes, al que se suma la falta de precipitacions durant els últims mesos, la concentració en aquests dies del major nombre de desplaçaments amb destinació i eixida de la Comunitat Valenciana i la celebració d’espectacles i festivitats en nombroses localitats.

Mesures d’obligat emplene

La declaració del nivell de Preemergència 3 suposa l’entrada en vigor d’una sèrie de mesures de protecció extraordinàries d’obligat compliment en els terrenys forestals de la Comunitat Valenciana:

a) Suspensió de determinades obres i treballs en els terrenys forestals o els seus voltants.

b) Suspensió de l’ús festiu-recreatiu del foc per motius festius en terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres).

c) Prohibició genèrica d’encendre qualsevol tipus de foc en els terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres).

d) Suspensió de qualsevol tipus d’autorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

A més, amb motiu d’aquesta situació meteorològica extraordinària, s’estableixen les següents restriccions addicionals:

a) Prohibició de circular per les pistes i camins forestals, amb qualsevol tipus de vehicle, bicicleta o a peu, dins dels parcs naturals que se citen a continuació, excepte el trànsit de vehicles per a actuacions de gestió, proveïment, manteniment, vigilància, accés a residències, explotacions agràries o instal·lacions de serveis enclavades dins del mateix parc:

  • Serra d’Irta
  • Penyagolosa
  • Desert de les Palmes
  • Tinença de Benifassà
  • Serra d’Espadà
  • Serra Calderona
  • Xera-Sot de Xera
  • Pobla de Sant Miquel
  • Túria
  • Falçs del Cabriol
  • Serra de Mariola
  • Font Roja
  • El Montgó
  • Serra Gelada
  • Prat de Cabanes-Torreblanca
  • Marjal Pego-Oliva
  • La zona forestal del parc natural de l’Albufera.

b) Prohibició de qualsevol prova esportiva que transcórrega per terreny forestal, i suspensió de les ja autoritzades per al període indicat.

c) Les àrees d’acampada i campaments gestionats per la Generalitat, i els albergs, campaments i càmpings situats en terrenys forestals, no podran realitzar activitats esportives i/o recreatives fora de les instal·lacions pròpies d’aquests.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*