Post també disponible en:
La Conselleria destina quasi mig milió d’euros per a la redacció del projecte i direcció d’obra.
El nou consultori auxiliar disposarà de major capacitat assistencial que l’actual en comptar amb set consultes de Medicina de Família i tres de Pediatria.
La Conselleria de Sanitat ha licitat la redacció dels projectes d’obra nova i la direcció de les obres de construcció del nou consultori auxiliar de Sant Antoni de Benaixeve per un import de 494.372,45 euros, segons ha publicat el Diari Oficial de la Unió Europea.
El termini en el qual finalitza la presentació de proposicions és el pròxim 30 de març de 2026. En concret, el termini d’execució és de 33 mesos (es tracta de terminis parcials, és a dir, nou mesos per a la redacció des de la signatura del contracte i termini estimat d’execució de l’obra de 24 mesos).
D’altra banda, la inversió global de la Conselleria de Sanitat per a les obres de construcció de la nova infraestructura s’estima en 5,7 milions d’euros.
Amb aquesta actuació la Conselleria de Sanitat dotarà a aquesta localitat d’una nova infraestructura sanitària moderna, còmoda i dotada dels millors recursos sanitaris.
En concret, el nou consultori auxiliar, adscrit al Departament de Salut Arnau Vilanova-Llíria que s’integra en l’Agrupació Sanitària Interdepartamental València-Sud, se situarà al carrer Neva número 4. Per a la construcció d’aquesta nova infraestructura sanitària, l’Ajuntament de Sant Antoni de Benaixeve ha cedit una parcel·la amb 1.390 metres quadrats de superfície. Es tracta d’un terreny situat en la zona cèntrica de la localitat, la qual cosa facilita una major accessibilitat de la població a les prestacions assistencials.
Amb aquest projecte, la Conselleria de Sanitat pretendre donar resposta a una necessitat real del municipi, que a causa del creixement demogràfic que ha experimentat en els últims anys requereix d’unes instal·lacions sanitàries més grans per a adequar-les a l’actual demanda assistencial.
Augment de la capacitat assistencial
El nou consultori auxiliar de Sant Antoni de Benaixeve disposarà de més espai i major dotació de recursos assistencials que l’actual. En aquest sentit, el pla funcional arreplega una Àrea de Medicina de Família amb set consultes de Medicina, enfront de les cinc que disposa l’actual, així com set consultes d’Infermeria Familiar.
L’Àrea de Pediatria comptarà amb tres consultes per a Pediatra, enfront de les dues actuals, i dues d’Infermeria Pediàtrica. A més, albergarà una Àrea d’Extraccions i Tractaments, una Àrea d’Atenció a la Dona amb matrona i Sala d’Educació Sanitària i una Àrea de Treball Social.
D’altra banda, comptarà amb una zona base per al transport sanitari amb aparcament per al vehicle sanitari i un espai per a descans i lavabo del personal d’emergències.
Finalment, albergarà una Àrea Administrativa, espai per a recepció de pacients i els serveis generals per al funcionament del centre, que inclouen el magatzem, la neteja i els lavabos.
