Post també disponible en:
La població de Godelleta ha iniciat aquesta setmana la reconstrucció i reparació tant dels passos dels barrancs com dels camins que van patir danys i desperfectes, molts d’ells de gravetat, després del devastador pas de la DANA pel terme municipal.

“Uns treballs que són a càrrec de l’empresa Tragsa, dependent del Ministeri, que s’estan centrant en la reparació dels danys més urgents amb maquinària pesant; encara que en els pròxims dies ens han informat que s’incrementarà més encara el nombre de màquines i d’operaris”, tal com ha explicat el regidor d’Agricultura, Comerç, Indústria i Transports de l’Ajuntament de la localitat, José Miguel Caballero.
“Els treballs han arrancat en les zones que coneixem com “El Pocico” i Capuch, i a poc a poc s’aniran desplaçant a la resta de l’acabe de Godelleta. Ja que el nostre terme municipal és una zona eminentment agrícola, on a més cada camí sol també donar servei a habitatges disseminats o nuclis d’urbanitzacions”, en paraules José Miguel Caballero.
El responsable de l’àrea d’Agricultura de l’Ajuntament de la localitat ha xifrat en “un total de 229 camins i 10 passos de barrancs, els afectats i danyats pel pas de la DANA; uns a un nivell més greu i altres un poc menys”.

“A més dels camins, es van a escometen ja els treballs de dos ponts amb la idea de donar servei de manera urgent per a donar pas a veïnes i veïns del municipi, ja que molts dificulten l’accés a alguns habitatges”, com ha afegit José Miguel Caballero, qui ha destacat que els treballs “continuaran de manera ininterrompuda fins que s’arregle tot amb l’ampliació de més maquinària, si fora necessari, fins que estiguen acabats totalment”.
Ajudes als agricultors
El regidor d’Agricultura, Comerç, Indústria i Transports de l’Ajuntament de Godelleta també ha recordat que estan començant a arribar “les ajudes directes del Govern d’Espanya per als autònoms, de 5.000 euros, i que ja estan sigut rebudes pels agricultors. A més, la Generalitat ha posat en marxa unes ajudes de 3.000 euros també per a autònoms que estan previstes que es puguen sol·licitar a partir de hui 5 de desembre”. José Miguel Caballero ha recordat també l’existència de “ajudes per a reparar els danys materials de les propietats dels agricultors, després del peritatge a càrrec dels tècnics enviats pel Ministeri”.
Ja que, tal com ha explicat el regidor, “el Ministeri ha facilitat un número de telèfon perquè qualsevol agricultor propietari d’una explotació agrària puga cridar per a facilitar dades dels danys en els seus polígons i parcel·les. Després li donaran cita amb els perits per a valorar els danys patits i així iniciar la reconstrucció del danyat a través de l’empresa Tragsa”.

José Miguel Caballero ha recordat també la posada en marxa “d’uns crèdits ICO amb un percentatge a fons perdut per a pal·liar les pèrdues en les explotacions agràries. Així com en danys de producció, per als quals també s’atorgarà una ajuda: concretament per als danys majors al 40%, es donarà una ajuda directa del 30% de la mitjana de la Declaració de la Renda dels ingressos agrícoles en les declaracions 2021, 2022 i 2023”.





Be the first to comment