Continuen les activitats teatrals de les Festes de Juliol de Xest

Post també disponible en: Castellano

Durant el passat cap de setmana es van succeir diverses passades de teatre breu en diferents punts de Xest, en el marc de programació de Festes de Juliol 2023 que organitza l’Ajuntament. 

Dues cases tradicionals i el bar del Frontó Baró de Xest es van convertir en l’escenari per a tres companyies teatrals, que van oferir actuacions d’entre 30 i 40 minuts de duració. En total es van realitzar 4 passes de cada peça, dues el dissabte, a les 19.00 i a les 20.30, i dues el diumenge, en el mateix horari; ja que els espais comptaven amb un aforament reduït.

Concretament la casa Conchita, situada al carrer Xiva, va ser el lloc en el qual es va representar I a tu, et penja el polit?, a càrrec de la companyia Fulanita i Menganita. Les actrius valencianes Sol Barrat i Débora Pascual van donar vida a Lola i Vero, dues dones molt diferents les vides de les quals s’havien creuat poc temps arrere. D’altra banda, la casa Cervera, en la plaça de l’Església, rebia a l’actor valencià Manuel Puchades, de la companyia Col·lectiu Fracassades, amb la seua proposta escènica Mamà, la verge i un conill; una història familiar en sintonia amb un quadre de la Mare de Déu i el xiquet Jesús reposant. 

Per part seua, les actrius Mireia Sobrevela i Xenia Fortes van interpretar Entre les cames, en el bar del Frontó Baró de Xest, on van dur a terme un joc escènic sobre la llibertat que reptava al públic a través de la paraula, el moviment i la música en directe.

Les actuacions continuaran el pròxim cap de setmana de la mà de la companyia Paraules d’aïre, amb la seua proposta de teatre immersiu per a públic infantil, Natura, que tindrà lloc el dissabte 15 de juliol a les 12.00 al Parc de La Lomiquia. El diumenge, 16 de juliol, serà el torn de la companyia Javier Aranda, amb Vida, un espectacle de titelles que es realitzarà en el “cinico del capellà” a les 20,00.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*