Post també disponible en:
Dilluns passat, 9 d’octubre, Xest va celebrar el seu tradicional acte de la Pisá del raïm, un dels més característics de les Festes de la Verema, que posa en valor els orígens de la població, units al cultiu de la vinya, al treball en el camp i a la producció del vi.
L’acte, conduït per Bàrbara de La Creu Morell i Óscar Bayo Gisbert, es va obrir amb l’actuació del grup de Danses de la localitat, que va interpretar la Jota de Muro, el Bolero de Requena i la Jota de Xest. La seua presidenta, Angelines Debón, va introduir les danses i va convidar a la població a participar en el projecte. “La nostra finalitat és la conservació i difusió de la cultura tradicional chestana i valenciana en les seues formes de música, ball i indumentària tradicionals; de la mà de l’Ajuntament anem formant part de la història del nostre poble, participant en tots els moments importants; fem perquè una crida a totes les persones que així ho vulguen a unir-se a nosaltres”.
Després de la mostra de balls tradicionals, els xics i xiques de la verema van ser cridats a l’escenari per a depositar el raïm de les seues cistelles en una premsa antiga i procedir a l’acte de la Pisá, que van dur a terme els xiquets Rubén Sánchez Martínez i Manu Jiménez Toledano. La Reina de la Verema, Ángela Morell Toledà, va ser l’encarregada de recollir el most en un porró, que posteriorment s’oferiria la patró de Xest, Sant Lluc Evangelista.
L’alcalde, José Morell, va tancar l’acte amb el seu discurs. “La Pisá del raïm és un dels eixos centrals de les nostres Festes de Verema, repletes de tradicions que mantenim vives perquè formen part del nostre ésser. En aquest acte contemplem que des de la nostra passió per la terra afermem el nostre compromís amb el nostre poble. Enguany, que celebrem ja 50 edicions de les festes, molts dels quals estem hui ací presents recordem també que vam ser en algun moment parteix d’elles; generació rere generació ens tornem a reunir mantenint visca la flama de la Verema i aqueixa és una de les forces d’aquesta festes. Gràcies a tots i a totes per fer gran aquest poble. Visca la Reina, visca la Verema i sempre Xest”, concloïa Morell.














Be the first to comment