Iberdrola obté l’autorització administrativa per a la construcció de dues plantes fotovoltaiques a Aiora i a Cofrents

Post també disponible en: Castellano

Les instal·lacions, situades a la Vall d’Aiora-Cofrents, sumaran una potència de 366 megavats (MW) i suposaran una inversió de 260 milions d’euros.

Les plantes generaran energia neta i autòctona per a proveir a 200.000 llars, crearan 1.300 llocs de treball en els pics de construcció i comptaran amb diferents projectes per a potenciar la convivència amb la biodiversitat.

Iberdrola ha obtingut l’autorització administrativa de construcció (AAC) per a les seues plantes fotovoltaiques Cofrents I (184 MW) i Aiora 1 (182 MW), totes dues a la província de València, «que generaran energia neta i autòctona per a proveir a aproximadament 200.000 llars i evitar l’emissió a l’atmosfera de 124.000 tones de CO₂ a l’any», segons han informat des d’Iberdrola.

La planta FV Cofrents I està situada en els termes municipals d’Aiora i Zarra i comptarà amb prop de 400.000 mòduls fotovoltaics d’estructura fixa, capaces de generar 332.000 megavats hora (MWh) a l’any, l’equivalent al consum de més de 100.000 llars. La inversió prevista per a aquesta fotovoltaica és de 130 milions i es calcula la generació de fins a 650 ocupacions en els períodes punta de construcció.
FV Aiora 1 es concentra en la capital de la comarca de la Vall d’Aiora-Cofrents i comptarà també amb uns 400.000 mòduls fotovoltaics d’estructura fixa, produirà uns 319.000 MWh/any, la qual cosa suposa el consum d’aproximadament 100.000 llars, i per a la seua construcció s’empraran en períodes pique a unes 650 ocupacions.

A més dels llocs de treballs necessaris per a la instal·lació de la planta, la posada en marxa comportarà la creació d’ocupacions per a tasques de gestió i manteniment, al que caldrà afegir el benefici econòmic per als propietaris de les parcel·les en les quals se situen les fotovoltaiques i als propis Ajuntaments, per la qual cosa la implantació de totes dues plantes ajudarà al desenvolupament econòmic de la zona.
A aquests projectes caldria sumar els altres tres que Iberdrola està tramitant a la província d’Alacant (FV Alhorines Villena, -50 MW-, FV Biar -45,5 MW- i FV Alcoi -49 MW-), i amb previsió de continuar creixent en la Comunitat Valenciana, on la companyia compta amb una potència instal·lada de generació de més de 4.840 megavats (MW) dels quals més de 3.000 MW són lliures d’emissions de CO₂, en la qual cal ressaltar l’aprofitament hidroelèctric de Corts-El Queixal, que alberga la major central de bombament d’Europa, un emmagatzematge energètic que suposa una garantia per al subministrament del sistema elèctric.

Convivència amb la biodiversitat

Les plantes fotovoltaiques Cofrents I i Aiora 1 comptaran amb diferents projectes per a potenciar la convivència amb la biodiversitat, entre els quals s’inclou un pla d’informació i educació mediambiental sobre energies renovables, manteniment de vegetació rellevant i corredors per a la millora de la connectivitat, així com tolles per a augmentar i millorar els hàbitats aquàtics de la zona per a refugi d’animals.

«També es duran a terme compensacions de superfícies d’hàbitats d’interés comunitari, que suposarà la recuperació de terrenys abandonats pròxims a la ubicació de les plantes fotovoltaiques, en les quals s’instal·laran pantalles vegetals. Per a fer seguiment de l’evolució de l’entorn de les noves instal·lacions, es duran a terme sengles estudis sobre l’ús del territori realitzat per les àguiles real i cuabarrada, així com per les espècies de la zona, com són el xoriguer petit, sisón comú, ganga ortega i pioc salvatge. Aquestes actuacions formen part del Programa Conviu d’Iberdrola, que naix amb l’objectiu de ser un pla de millora contínua que integra totes les iniciatives i aliances per a la convivència entre energies renovables i la seua contribució al desenvolupament socioeconòmic i a la conservació de la biodiversitat».

«El desenvolupament socioeconòmic i la conservació de la biodiversitat són dos elements clau de l’estratègia de descarbonització de la companyia, demostrant que el subministrament d’energia neta i sostenible pot i deu conviure amb la societat i la naturalesa, per la qual cosa mantindre l’equilibri del medi ambient i contribuir al desenvolupament social i econòmic són part fonamental d’Iberdrola», han finalitzat des de la companyia.

Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*