Post també disponible en:
La setmana passada s’iniciava la distribució de màscares a la ciutadania en les zones pròximes a establiments d’alimentació, higiene i neteja
Hui s’ha iniciat el repartiment de màscares en els diferents establiments del municipi oberts a el públic amb atenció directa a la població.
L’Ajuntament d’Utiel està distribuint mascaretes als treballadors de comerços d’alimentació, higiene, neteja i serveis bàsics inclosos en el llistat d’establiments que tenen permesa l’obertura durant l’estat d’alarma.
La setmana passada ja va començar el repartiment de màscares higièniques a la ciutadania en les zones pròximes a locals amb venda directa de productes de primera necessitat. D’aquesta manera, es facilita l’accés a aquest material de protecció a la població quan es dirigeix a realitzar alguna de les activitats permeses durant aquest període de restriccions en la circulació.
Mascaretes en farmàcies per a majors de 65 anys i col·lectius de risc
Des del passat dilluns, les farmàcies d’Utiel tenen a disposició de les persones majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de risc mascaretes higièniques totalment gratuïtes.
La Generalitat Valenciana va arribar a un acord amb els col·legis farmacèutics de la Comunitat Valenciana per a la distribució gratuïta de mascaretes higièniques a les oficines de farmàcia a aquests col·lectius, que rebran 3 unitats per beneficiari mitjançant la identificació de la targeta SIP.
D’acord a la Resolució de 15 d’abril de la Conselleria de Sanitat, la destinació d’aquesta mesura són les persones amb més risc de presentar complicacions en cas de contraure la Covid-19. El criteri d’identificació d’aquesta població s’ha centrat en l’edat i en les condicions cròniques que pateixen, basant-se en la classificació segons els Clinical Risk Groups (CRG).
D’aquesta manera, s’ha considerat necessari proveir de màscares higièniques a la totalitat de persones d’edat superior a 65 anys i als ciutadans menors de 65 anys amb malaltia significativa crònica en múltiples sistemes orgànics; amb malaltia dominant crònica en tres o més sistemes orgànics; persones amb neoplàsies dominants, metastàsiques i complicades o amb necessitats sanitàries elevades segons detalla la resolució publicada en el DOGV el passat 16 d’abril.
Solidaritat ciutadana i responsabilitat social
El consistori utielano agraeix a la població el seu esforç i col·laboració per evitar la propagació de virus i recorda que les compres s’han de fer de forma eficient per reduir les sortides al carrer i seguir les mesures de seguretat establertes com l’ús de guants, la desinfecció amb gels i el manteniment de la distància mínima de seguretat.
De la mateixa manera, l’Ajuntament d’Utiel apel·la una vegada més a la responsabilitat social per aplicar amb rigor les restriccions establertes durant l’estat d’alarma i anima a la població a seguir mantenint les mesures de l’confinament per evitar entre tots la propagació del coronavirus.
L’Ajuntament d’Utiel vol expressar l’agraïment especial a totes les empreses, entitats, associacions i ciutadans que estan aportant el seu granet d’arena i mostrant la seua solidaritat amb donacions de diferent índole.

Be the first to comment