Post també disponible en:
La taxa d’atur es redueix en un 5’1% durant aquest any en passar dels 1.414 aturats al gener a les 1.341 persones desocupades el mes d’octubre
Riba-roja de Túria ha aconseguit unes xifres de rècord en afiliacions a la Seguretat Social en el que portem d’any 2023 després de situar-se en 19.730 persones el mes d’octubre, és a dir, un 5’7% més que al gener passat amb 18.656 afiliacions. Durant aquest mateix període de temps, l’atur s’ha reduït en altres 73 persones, dels 1.414 aturats de gener a les 1.341 persones parades a l’octubre.
Les xifres publicades pel Ministeri de la Seguretat Social fixen en 19.730 les persones afiliades a Riba-roja de Túria el mes d’octubre, de les que 17.731 afiliacions estan en règim general, altres 1.796 afiliacions pertanyen al règim d’autònoms, altres 101 persones estan afiliades en el règim agrari i, finalment, 102 afiliacions estan inscrites en el règim de la llar.
En aquestes xifres destaquen, a més, un increment notable en determinades afiliacions a la Seguretat Social en passar de les 62 persones afiliades en el règim agrari durant el mes de setembre a les 101 persones registrades el mes d’octubre, és a dir, un increment del 62’9%, amb un augment de 39 persones en el citat període de temps. Per part seua, les afiliacions socials en la llar augmenten de les 99 persones de setembre als 102 agricultors de Riba-roja de Túria. Per part seua, el règim d’autònoms s’incrementa des de les 1.788 persones al setembre a les 1.796 afiliacions a l’octubre.
Les mateixes xifres del Ministeri de Seguretat Social determinen un augment de fins al 45’5% en les afiliacions entre octubre de l’any 2015 amb 13.560 en total a les 19.730 afiliacions a la Seguretat Social d’octubre de 2023. En aquest mateix període, el règim general passa de 11.693 a 17.731 afiliacions, mentre que els afiliats del règim d’autònom passa de 1.602 a 1.796 en total.
Les contractacions laborals s’han incrementat, també, des de l’estiu passat en passar dels 1.114 contractes formalitzats a l’agost als 1.259 contractes del mes d’octubre, és a dir, 145 més entre tots dos mesos i un 13% d’augment. En aquest mateix període de temps, els contractes laborals indefinits s’han disparat en el que portem d’any, dels 513 del mes de gener als 541 del mes d’octubre.
En l’últim mes, s’han formalitzat 1.259 contractes a l’octubre enfront dels 1.234 del mes de setembre, mentre que dels 761 contractes corresponents a homes s’ha passat a 822 i en dones s’ha reduït de 473 a 437 en el mateix període de temps. Quant als sectors d’activitat, el sector dels serveis és el que genera major activitat amb 981 contractes, altres 255 en la indústria i 23 en la construcció.
Per sexe i grups d’edat, a Riba-roja de Túria es van generar 433 contractes laborals a homes d’entre 25 i 44 anys, altres 209 per a les dones d’entre 25 i 44 anys, altres 202 contractacions a homes majors de 44 anys, 187 contractes a homes menors de 25 i, finalment, 139 dones majors de 44 anys i 89 dones menors de 25 anys que van formalitzar un contracte laboral.
L’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha afirmat que aquestes xifres d’afiliacions a la Seguretat Social “constaten una tendència i una evolució positiva en els últims mesos, a més d’una reducció de la taxa d’atur, fins i tot amb xifres superiors a l’època anterior a la pandèmia; per això, hem de continuar en la mateixa línia de treball i esforç per a reduir la taxa d’atur amb ocupació més estable i indefinit”.

Be the first to comment