Post també disponible en:
L’ajuntament coordina el treball i la labor de les voluntàries
L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha procedit al repartiment de 4.300 màscares de protecció facial elaborades amb tela i destinades als comerços de la localitat, centres geriàtrics, centre de salut, centre de malalties mentals, servicis de catering i treballs de manteniment. A més, s’han repartit 450 màscares quirúrgiques per al centre de salut, residències geriàtriques, funeràries i servicis municipals.
La iniciativa que surgió tras el decreto del Estado de Alarma aglutina a un grupo de una cincuentena de mujeres de Riba-roja que se prestaron voluntarias para confeccionar en sus viviendas las máscaras para repartirlas posteriormente. De esta forma, existe otra partida de 1.000 máscaras de tela preparada para su reparto a la que se sumarán otras 3.500 que se está elaborando actualmente y que está previsto su traslado a lugares y colectivos específicos en los próximos días.
La iniciativa que va sorgir després del decret de l’Estat d’Alarma aglutina a un grup d’una cinquantena de dones de Riba-roja que es van prestar voluntàries per a confeccionar en les seues vivendes les màscares per a repartir-les posteriorment. D’esta manera, hi ha una altra partida de 1.000 màscares de tela preparada per al seu repartiment a què se sumaran altres 3.500 que s’està elaborant actualment i que està previst el seu trasllat a llocs i col·lectius específics en els pròxims dies.
Les dones que participen en esta iniciativa confeccionen els models de màscares seguint les indicacions i les recomanacions del personal metge del centre de salut perquè siguen operatives i eficaços en la seua lluita per impedir l’expansió del coronavirus entre els habitants. Per a això, s’utilitzen unes teles cent per cent de cotó, a doble cara i amb els estàndards de qualitat exigits.
Després de la confecció i elaboració de les màscares, els membres de Protecció Civil s’encarreguen de traslladar-les a una bugaderia de la localitat on se les sotmet a un escrupolós procés d’esterilització a 75 graus centígrads amb l’objectiu de garantir la higiene i la protecció dels futurs usuaris de les mateixes. L’última fase consistix a introduir cada una de les màscares a repartir en una bossa segellada i llistes per al seu repartiment final, junt una nota adjunta indicativa amb les instruccions d’ús.
L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha complementat esta iniciativa de les màscares de protecció amb l’adquisició, tractament i distribució d’una partida de 120 hidrogels desinfectants entre els comerços de la localitat amb l’objectiu que els propis treballadors dels mateixos i els potencials clients disposen d’un element afegit de neteja i higiene per a les seues mans.















Be the first to comment