
Post també disponible en:
Castellano
Dissabte passat, 22 de maig, la Plaça II República va acollir un concert multitudinari, organitzat concorde a la normativa sanitària, a càrrec de Serafín Zubiri i la Banda Simfònica La Lira de Cheste, que van interpretar un complet repertori de temes de Nino Bravo, a manera d’homenatge al cantant valencià.
Abans de donar pas a l’espectacle, la regidora de Cultura, Mª Ángeles Llorente, va dedicar unes paraules d’agraïment a l’Associació Musical La Lira, destacant la seua labor per a mantindre l’activitat musical malgrat les dificultats. “Hui presentem el concert més emocionant del cicle Música a la primavera, ja que és la primera vegada que la banda simfònica de Cheste toca amb tots els seus integrants des que va començar la pandèmia i, per si no fos prou, ho fa de la mà de Serafín Zubiri, un referent en solidaritat i superació personal”.
*Zubiri també va dedicar unes paraules al públic, congregat en el recinte habilitat en la plaça, a les terrasses i fins i tot als balcons dels habitatges dels voltants. “Crec que esteu en bones mans, amb una regidora molt sensible davant la cultura i davant la música en particular. També vull agrair públicament al director de la banda, Javier Enguídanos, que ja és un amic, que haja sigut el principal artífex que siguem ací aquesta vesprada i, pel seu lloc, li done les gràcies al públic per continuar apostant per la cultura”, apuntava el cantant a l’inici del concert. “Hui volem recordar al que per a mi és el major artista que ha donat el nostre país, fent un repàs pels temes més representatius dels seus cinc discos, compostos per 58 cançons”.
El concert es va desenvolupar intercalant les explicacions de Zubiri amb cançons emblemàtiques que es van corejar des del públic durant prop de dues hores, carregades d’emotivitat i alegria.
“Estimats i estimades assistents, sens dubte, la cultura, i en concret la música, ens salva, ens fa més felices, més lliures i més humans. Tant de bo que més prompte que tard puguem omplir les grans avingudes de totes les ciutats sense por, amb les cares buidades, somrients d’haver vençut entre tots i totes la pandèmia”, concloïa la regidora.
Be the first to comment