Post també disponible en:
La Conselleria d’Infraestructures destina 1,8 milions d’euros a aquest projecte que afronta la seua fase final amb les intervencions de la llosa superior per a la recuperació total del pont.

L’actuació, duta a terme durant els últims dies, compta amb inversió de la Generalitat de 1,8 milions d’euros i va ser adjudicada el mes de febrer passat amb l’objectiu de restablir la connectivitat i seguretat viària en aquest punt clau del municipi.
Les labors en aquesta via de titularitat municipal assumides per la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori van començar amb la neteja de l’entorn, demolició de l’antiga estructura i presa de dades per a dissenyar la solució òptima. Des de llavors, s’ha completat l’escullera en el tram aigües amunt de la nova infraestructura i s’han deixat preparats els accessos, donant pas ara a la fase decisiva d’acoblament estructural.
La directora general d’Infraestructures Viàries, María José Martínez Ruzafa, ha explicat que el pont original “va quedar greument danyat a l’octubre, quan la riuada va soscavar els estreps i va col·lapsar parcialment el tauler. La resposta ha sigut la demolició total i la seua substitució per una estructura composta per quatre files de marcs prefabricats, en total 64, cadascun de 4 metres d’ample, 3 d’alt i 12 tones de pes”.
Per a la seua instal·lació, segons ha explicat la directora general, s’han mobilitzat 32 transports especials des d’una planta situada a 222 quilòmetres de distància, utilitzant grues de 200 tones i equips especialitzats. Paral·lelament, s’està finalitzant la protecció del llit amb escullera formigonada de 1,20 metres de grossària i entre 13 i 17 d’amplària, en 21 metres aigües amunt i aigües avall de l’estructura. En el marge dret, s’està alçant un mur de formigó armat per a contindre el talús, reforçant l’estabilitat enfront de futures avingudes.
D’altra banda, la nova secció del pont mantindrà els dos carrils de circulació, una mitjana enjardinada i voreres en tots dos marges. Una vegada situats els marcs, ha assenyalat Martínez Ruzafa, la següent fase inclourà la construcció de la llosa superior, reposició del ferm i adequació del viari, “la qual cosa culminarà en els pròxims mesos amb la recuperació total del pont i el seu entorn hidràulic, retornant així la seguretat i funcionalitat a aquest vial clau per a la localitat”.
Recuperem València
L’obra de Setaigües forma part del pla de recuperació de carreteres, ponts i passarel·les de titularitat municipal que ha assumit la Generalitat i compte una inversió de 1,8 milions euros del total de 50 millonesque es destinen a més de mig centenar d’actuacions similars.
Els treballs del pla ‘Recuperem València’ es van iniciar després que la Generalitat assumira les competències necessàries per a dur a terme obres de rehabilitació en més d’una vintena de localitats afectades, a causa de les dificultats dels municipis per a assumir els treballs i la necessitat de realitzar-los com més prompte millor.


Be the first to comment