Prospectors de Formació Professional participen en la taula de formació i ús de la Mancomunitat del Camp de Túria

Post també disponible en: Castellano

Els prospectors d’FP Jacobo López, Manuel Clemente i Francisco Tárrega s’han reunit telemàticament en la primera taula de Formació i Ocupació moderada per Chelo Herráez, la Directora del Departament de Promoció Econòmica i que organitzada la Mancomunitat Camp de Túria, com a òrgan de participació, consulta i assessorament format per una àmplia representació dels sectors implicats en aquests àmbits. Laura Ferri per part Direcció General d’FP i Ensenyaments de règim especial, Representants de Labora, Centres educatius de la comarca, ADL’s, Sindicats, Associació empresarials. “Una gran faena de la mancomunitat que presideix Lola Celda que permetrà fer una anàlisi exhaustiva de les necessitats formatives, ocupabilitat i realitzar propostes de gran importància basades en el va estudiar detallat de tots els agents participants”, segons han informat fonts de l’organització.

“S’han plantejat diversos grups de treball per a una major agilitat en el funcionament i la concreció d’objectius. Una aposta per l’ocupació i la formació en una comarca en ple creixement i amb un gran desenvolupament econòmic fruit del treball que s’està duent a terme des de la mancomunitat. Gràcies a això s’estan assentant empreses i realitzant fortes inversions a la comarca, secundades pel govern a nivell local, autonòmic i central, reforçant l’oferta formativa, i revitalitzant l’economia i la generació d’ocupació. Prova d’això són les últimes vistes a les instal·lacions de Power Electrónics per part de les institucions”, han afegit. 

La Formació Professional és un element clau vinculada als perfils professionals requerits. Una eina important és la modalitat d’FP DUAL que combina la formació en períodes en l’empresa i en el centre educatiu. Aquesta modalitat de formació va més enllà del simple desenvolupament de l’activitat docent en una empresa o en un centre educatiu; es considera un mètode eficaç per a la transferència del coneixement entre els centres educatius i les empreses, la qual cosa es tradueix en una millora de la qualitat de la formació, del potencial innovador de les empreses i, en definitiva, de la competitivitat general dels centres i empreses implicades, acostant els títols d’FP a la realitat laboral,

El prospector d’FP és una figura creada per a impulsar la Formació professional, donar a conéixer els avantatges i incrementar la implantació de la FP DUAL. Entre les seues funcions estan fomentar l’acostament entre les empreses i els centres educatius i afavorir la seua implicació en projectes de Formació Professional DUAL de qualitat, vinculant les necessitats del teixit productiu de l’entorn a l’oferta educativa i recollint les necessitats de les empreses quant als presents i futurs perfils professionals demandats. Així com establir canals de comunicació directes entre l’Administració educativa els centres docents i les empreses. Els prospectors són professors d’FP amb àmplia experiència i coneixedors de l’entorn educatiu i empresarial.

Visita ministra Teresa Ribera a Power electrónics .
Mi banner

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*